Pētera Apiņa vēstule amatpersonām par mežu izciršanu Rail Baltic trasē"
Valsts prezidentam, dabas aizsardzibas speciālistam Raimondam Vējonim
Ministru prezidentam Mārim Kučinskim,
Satiksmes ministram Uldim Augulim,
Vides un reģionālās attīstības ministram Kasparam Gerhardam
Par pārliecīgu meža izciršanas apjomu jaunbūvējamajā Rail Baltic trasē
Latvijas Ārstu biedrība lūdz Jūs noskaidrot un izskaidrot, kāpēc Rail Baltica projektā paredzēta pārmērīga meža izciršana un lauksaimniecībā izmantojamu zemju pārmērīga iznīcināšana. Mēs lūdzam Jūs nosaukt to amatpersonu vārdus, kas ir saskaņojuši šīs pārmērības un nesaudzīgo dabas iznīcināšanu.
Vēstulei esam pievienojuši attēlu ar jaunbūvējamo dzelzceļu. Tā nav kompilācija. Šo bildi akciju sabiedriba "RB Rail" izmanto kā savu reklāmu. Bet šī akciju sabiedrība "RB Rail" ir starpvalstu kopuzņēmums, ko dibinājusi Latvija, Lietuva un Igaunija ar mērķi īstenot Rail Baltica - Eiropas platuma dzelzeceļa sliežu ceļa būvi cauri Baltijas valstīm. "RB Rail" ir Rail Baltica projekta centrālais koordinators. "RB Rail" lepojas ar to, ka Latvijā izcirtīs tūkstošiem un tūkstošiem hektāru mežu, patiesībā samazinās Latvijas mežu īpatsvaru par dažiem procentiem un likvidēs mūsu nacionālo filozofiju- Latviju kā mežu valsti un Latviju kā zaļu valsti. Nerunājot par skābekli, kas jau šobrīd sāk pietrūkt visai zemeslodei. Ieskatieties šajā attēlā. Tur ir skaidri un gaiši parādīts, ka Rail Baltica nav paredzēta tikai kā sliežu ceļu izbūve- nē- uz katru pusi no dzelzceļa paredzēts izcirst vismaz piecdesmit metrus meža, kopējais stigas platums vairāk nekā 100 metri. Katri 100 metri dzelzceļa- viens hektārs nocirsta meža.
Ārstu biedrības viceprezidente Ilze Aizsilniece nesen publikācijā un uzrunā valsts augstākajām amatpersonām norādīja- katrs taču ir braucis pa lielceļu Tīnūži- Koknese, kas ir visai labs ceļš. Taču mēs visi zinam to, ka Latvijas iedzīvotāju un autobraucēju skaits tuvākajos 50 gados nepieaugs tā, lai šajā posmā vajadzētu paralēli būvēt vēl vienu šoseju un pārvērst ceļu par četrjoslu ceļu. Bet nocirta visu mežu tā, it kā jau šodien sāktu būvēt paralēlo trīsjoslu ceļu. Vienkārši pie viena nozaga mežu un skābekli. Un šobrīd neviens politiķis, neviens bijušais Vides un reģionālās attīstības ministrs, neviens bijušais satiksmes ministrs, neviens bijušais zemkopības ministrs (kas tomēr pārrauga mežus) neatzīstas- kurš deva pavēli vai atļauju uzreiz nocirst divreiz vairāk meža, lai būvētu šo šauro un nenozīmīgo (no Eiropas viedokļa) ceļu.
Šķiet, ka Rail Baltica organizatori nolēmuši ne tikai uzvārīties ar Eiropas un Latvijas nodokļu maksātāju naudas tērēšanu, bet arī nozagt mums mežu un skābekli. Iedomājieties kādu mauriņa pļāvēju komandu viņi paredzējuši, lai nopļautu šo zaļo lauku abpus dzelzceļam gandrīz 300 kilometros Latvijā (ieskaitot loku uz Rīgas lidostu). Mums Latvijā taču nepietiek naudas mūsu lauku šoseju un lauku ceļu sakopšanai. Rail Baltica projektētāji paredzējuši veselus trīs asfaltētus ceļus blakus dzelzceļam. Tas viss vēlāk tikai transformēsies Latvijas valsts budžeta izdevumu sadaļā, bet mežs, kas varētu nest ienākumus, jau būs nozagts.
Foto autors: railbaltica.info